De eerste digitale nieuwsbrief van SIRE

Met trots presenteren we u de eerste digitale nieuwsbrief van SIRE! Deze paperless variant sluit goed aan bij de Voedselverspillingscampagne, begin 2015 gelanceerd. Voor deze campagne is een bruto mediabudget van maar liefst € 3.800.000,- gerealiseerd en de TV-commercial is genomineerd voor de Ster Gouden Loeki 2015. Een groot compliment voor de makers. Tegelijkertijd met de TV-commercial ging Kliekipedia.nl live. Op deze interactieve site staan onder andere recepten met kliekjes. Hiermee hebben we consumenten ook handelingsperspectief geboden. Nieuw én een enorm succes. Kliekipedia trok ruim 240.000 unieke bezoekers, met een return rate van 23%.

In 2014 verruilde het SIRE bureau Amstelveen voor Amsterdam. In een modern pand aan het IJ komt het SIRE-bestuur nu maandelijks samen. Onderwerp van gesprek op dit moment is XTCFACTS.NL, de campagne die SIRE in augustus heeft gelanceerd. Ook deze TV-commercial is genomineerd voor de Ster Gouden Loeki 2015. Een moeilijk en spannend onderwerp, waar uitermate zorgvuldige voorbereiding aan vooraf is gegaan.

Begin dit jaar namen we afscheid van een aantal bestuursleden, waaronder van onze voorzitter Jack de Graaff. Echt voorzitten en toch zó beminnelijk zijn is een grote kwaliteit. Tegelijkertijd hebben we
4 nieuwe bestuursleden verwelkomd en is het mijn eerste jaar als voorzitter van SIRE.

Dankzij de trouwe steun van onze donateurs, hebben we 2014 goed afgesloten met een positief exploitatieresultaat. Alles hierover in ons jaarverslag 2014.

Hoewel SIRE nog regelmatig geassocieerd wordt met de overheid, draaien we op giften en vrijwillige bijdragen. We zijn onze 'Club van 14', de donateurs, reclame-, PR-, media-, online- en onderzoeksbureau’s, alsmede de mediaexploitanten enorm dankbaar voor hun support. We danken ons bestaansrecht aan hen, een diepe buiging!

Imme Rog, voorzitter