Kliekipedia.nl voortgezet door Voedingscentrum

PERSBERICHT

SIRE campagne site ‘Kliekipedia.nl’ wordt voortgezet door Voedingscentrum

AMSTERDAM, 3 december 2015. Na een succesvolle SIRE campagne om voedselverspilling bij de consument te verminderen neemt het Voedingscentrum de website ‘Kliekipedia.nl’ over. Met de campagne heeft SIRE twee derde van alle Nederlanders (66%) bereikt. De campagne werd belangeloos gesteund door partijen uit de communicatiewereld met een TV- en radiocommercial, online campagne en social media.

Jaarlijks kunnen we in Nederland tussen de 1,7 en 2,6 miljard kilo voedsel besparen door minder weg te gooien. Voor de consument betekent dat 50 kilo per persoon. In februari 2015 lanceerde SIRE een grootscheepse campagne om de consument hier bewust van te maken en aan te zetten tot actie door inspiratie voor kliekjes te geven.

Kliekipedia.nl werd ondersteund met een originele televisie- en radiocommercial, online campagne en social media.  Deze campagne is mede mogelijk gemaakt door de enthousiaste medewerking van het Voedingscentrum, A-merken, retailers, auteurs en BN’ers. Inmiddels heeft Kliekipedia ruim 252.000 unieke bezoekers verwelkomd. De recepten op Kliekipedia.nl zijn 62.500 geliked, Kliekipedia Facebook is 1.300 keer geliked en er zijn 279 Kliekipedia Twitter volgers.

Het Voedingscentrum heeft bekend gemaakt dat zij het platform Kliekipedia.nl per 1 december voortzet. Lucy van der Helm, directeur SIRE: “Het is een mooi compliment dat dit initiatief wordt voortgezet door de club waar dit onderwerp het beste bij past. Zij zullen zorgen voor nieuwe content en nieuwe ideeën om Kliekipedia.nl verder te promoten bij de Nederlandse consument. Met als uiteindelijk doel een bijdrage te leveren aan het terugdringen van voedselverspilling, want dat is echt hard nodig!”

Woordvoerder van het Voedingscentrum, Roy van der Ploeg: “Kliekipedia.nl is een inspirerend platform voor mensen die creatief willen omgaan met hun kliekjes. Kliekipedia.nl sluit mooi aan bij de verdere activiteiten van het Voedingscentrum om consumenten te helpen minder eten te verspillen."

Over Stichting Ideële Reclame
SIRE is een onafhankelijke stichting die maatschappelijke onderwerpen onder de aandacht brengt en bespreekbaar maakt bij het Nederlandse publiek en besluitvormers. Door mensen wakker te schudden en aan het denken te zetten, wil SIRE bijdragen aan een vitale en betrokken samenleving. SIRE zet hiertoe, met de belangeloze hulp van de communicatiebranche, multimediale campagnes in. Al 48 jaar lang.
 

Link naar de campagne site van Kliekipedia.nl
http://sire.nl/campagnes/voedselverspilling

Meer informatie:
Jelle de Jong – Schuttelaar en Partners (PR-bureau) | + 31 6 83 52 76 01 jdejong@schuttelaar.nl
Vanessa Alkemade – SIRE | +31 6 41 31 74 15 | vanessa.alkemade@sire.nl

Danzigerkade 221
1013 AP Amsterdam
Tel: +31 20 441 06 77
Email : info@sire.nl
Site : www.sire.nl